یکی از مهم ترین قرارداد ها تنظیم اجاره نامه میباشد. اجاره نامه میتواند برای هر ملکی اعم از خانه، مغازه، باغ، گاراژ و… باشد. افراد با بهره گیری یکسری نکات و اصول در زمینه قرارداد میتوانند از این چاقوی دو لبه به نفع خود استفاده کنند و حقشان در شرایط بحرانی پایمال نشود. البته در این مواقع میتوان با مراجعه به یک دفتر وکالت و مشاوره باسابقه در این راه مطمعن تر قدم برداشت.
در درجه اول باید گفت که برای تنظیم قرارداد اجاره نیاز به حضور در بنگاه و دفتر املاک نیست، افراد میتوانند یک قرار داد خوب را با رعایت اصولی که در ادامه خواهیم گفت، مابین خود منعقد کنند.

در تنظیم قرارداد اجاره، مالک ملک را موجر مینامند، کسی که ملک را اجاره میکند را مستاجر منامند و همینطور خود ملک را مورد اجاره مینامند.
در تنظیم قرارداد، مشخصات طرفین با آدرس کامل و شماره تماس ذکر می شود و سپس مشخصات ملک به طور کامل با تمام وسایلی که در آن به امانت به دست مستاجر سپرده می شود هم باید ذکر شود. بهتر است در قرارداد کلیه خصوصیات ملک از جمله داشتن پارکینگ، انباری، راه رفت و آمد و هر امتیاز دیگر که برای ملک است ذکر شود.
مورد بعدی که باید در قرارداد ذکر شود مدت اجاره است که می تواند هر بازه زمانی باشد از یک ساعت تا 99 سال، در اجاره باید حتما مدت اجاره ذکر شود، در غیر اینصورت اجاره باطل میباشد. مستاجر می تواند مورد اجاره را به فرد دیگری اجاره دهد مگر اینکه در قرارداد خلاف آن ذکر شده باشد.

به علاوه باید در قرارداد زمان تحویل مورد اجاره تعیین شود که طرفین با امضای آن قرارداد به آن پایبند باشند تا به مشکلات و طرح شکایت نرسد. 

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of