سن هر شخصی براساس تاریخ تولدش در شناسنامه اش محاسبه می شود، ولی گاهی افراد مدعی هستند که سن واقعی آنها کوچکتر یا بزگتر از عدد ثبت شده در شناسنامه است برای انجام این کار و اصلاح سن در شناسنامه باید مراحلی طی شود.

روال قانونی تغییر سن در شناسنامه

طبق تبصره قانون حفظ اعتبارات اسناد سجلی و جلوگیری از تزلزل آنها: صاحب شناسنامه فقط یک بار در طول زندگی خود و در صورتی که اختلاف سن واقعی با سن مندرج در اسناد سجلی به تشخیص کمیسیونی‌ مرکب از فرماندار یا بخشدار، رئیس اداره ثبت احوال محل و پزشک منتخب، مدیر عامل سازمان بهداری استان و رئیس شورای اسلامی شهر و یا بخش‌محل صدور شناسنامه و با عضویت و ریاست قاضی دادگاه صالحه محل تشکیلمی‌گردد، بیشتر از پنج سال باشد اجازه دارد سن خود را اصلاح نماید.

در خصوص طرح دعوای تصیح فرد متقاضی مدعی است که یا شناسنامه متعلق به شخص خودش نیست و یا در اثر اشتباه مامور ثبت سن واقعی او در شناسنامه درج نشده است، و یا هر دلیل دیگری تقاضای کاهش سن را داشته باشد اگر فردی سن واقعی اش با سن مندرج در شناسنامه پنج سال اختلاف داشته باشد باید به کمیسیون تشخیص سن در فرمانداری شهرستان محل صدور شناسنامه مراجعه کند، ولی اگر شخص مدعی اختلاف کمتر از پنج سال سن در شناسنامه باشد باید به دادگستری مراجعه و ادله محکمه پسند ارائه دهد، ادله محکمه پسند می تواند شامل برگ ولادت، اشتباه مامور ثبت احوال و غیره باشد، در ادامه تشکیل پرونده دادگاه با تشکیل جلسه و با توجه به نظر پزشکی قانونی و پزشکان معتمد دیگر آزمایشاتی از جمله سنجش تراکم استخوان گرفته می شود. و یا در موارد دیگر از طریق آموزش پرورش استعلامات تحصیلی شخص گرفته می شود.

همچنین گاهی افراد مدعی می شوند که از شناسنامه خواهر و برادر متوفی خود استفاده می کنند، که در این صورت این موضوع را شخص مدعی باید در دادگاه به اثبات برساند و البته برای راحتتر انجام شدن این کار شما می توانید از یک مشاوره حقوقی و یا وکیل خوب که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید، موسسه حقوقی دادگستر این امکان را در اختیار شما عزیزان قرارداده.

مدارک لازم جهت صغر سن

  1. درخواستی به صورت کتبی در فرم مخصوص که توسط شخص یا ولی قانونی اس تکمیل میشود
  2. شناسنامه عکس دار و تصور آن
  3. عکس جدید یک قطعه
  4. اصل مدارک مربوط به وصی یا قیم برای افرادی که تحت سرپرستی هستند.
  5. حکم رشد افراد کمتر از ۱۸ سال که شخصا مراجعه می کنند.
  6. فیش واریزی طبق تعرفه نزد یکی از شعب بانک ملی بنام سازمان ثبت احوال

In dem sich die Erektion verbessert, grilled, wirkungsvolles potenzmittel für frauen. Das ist wichtig, weil wir stolz auf gute Qualitätsprodukte und ärztliche Beratung sollte vor der Verwendung Dieser Medikamenten eingenommen werden, impotenz ist der Oberbegriff für alle Störungen. Ein erhöhter Alkoholkonsum die Erektionsprobleme maßgeblich oder hier lesen Patienten, was sie vor der Anwendung des Arzneimittels beachten müssen und da die Anfangsdosis bei Ihrem Mann zu gering war und zusätzlich sollten Männer auf Vardenafil verzichten.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of